ДПС Донеччини пояснює

  1. Аудитом Донеччини донараховано до бюджету майже 239 мільйонів гривень

     

З початку 2021 року податківцями Головного управління ДПС у Донецькій області проведено 954 документальні перевірки суб'єктів господарювання. Якщо конкретизувати, то працівниками управління податкового аудиту з початку року проведено 25 планових документальних перевірок і 842 позапланових. За результатами контрольно-перевірочних заходів донараховано узгоджених зобов’язань на 238,7 млн грн та зменшено від'ємне значення об'єкту оподаткування з податку на прибуток на 21,9 млн гривень.

З узгоджених податкових зобов‘язань до бюджету вже надійшло 184,1  млн грн, донарахованих за ризикоорієнтованими операціями суб‘єктів бізнесу.

  1. Особливості відшкодування ПДВ: послуги від нерезидента

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що до 1 січня 2015 року норми пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України передбачали можливість бюджетного відшкодування ПДВ у разі отримання від нерезидента послуг на митній території України. Сума такого відшкодування дорівнювала сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг.

Проте відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» цей пункт було викладено в новій редакції і вже більше шести з половиною років законом не передбачено бюджетне відшкодування за такої обставини по взаємовідносинах із нерезидентом, який не зареєстрований платником ПДВ.

Але, як засвідчують дані поданих податкових декларацій з ПДВ, окремі платники податків продовжують керуватися нормами, які давно втратили чинність.

Тому з метою уникнення негативних наслідків звертаємо увагу: виходячи з норм підпункту «б» пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України платник податку не може задекларувати до бюджетного відшкодування суми ПДВ, нараховані за операціями із отримання послуг від нерезидента, не зареєстрованого як платник ПДВ, місце постачання яких розташоване на митній території України, оскільки такі суми не сплачуються ні постачальнику послуг, ні до Державного бюджету України.

Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/480437.html.

 

       3.З початку поточного року податківцями Донеччини виявлено порушень у сфері готівкових операцій на суму 5 млн грн

Розрахунки в готівковій та безготівковій формі з використанням РРО завжди є в центрі особливої уваги та контролю з боку ГУ ДПС у Донецькій області.

З початку року співробітниками підрозділу фактичних перевірок управління податкового аудиту області проведено 87 фактичних перевірок. Як результат – донараховано штрафних санкцій на суму 5,1 млн грн, з них до бюджету надійшло 0,9 млн гривень.

ГУ ДПС у Донецькій області нагадує, що до 01 січня 2022 року відтерміновується обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО)/програмних РРО (ПРРО) для ФОП, які є платниками єдиного податку другої – четвертої груп та обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (в 2021 році – 1320000 грн), незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які провадять діяльність у сферах з істотними ризиками ухилення від оподаткування. А вже з 01 січня 2022 року застосування РРО – обов’язкове для усіх груп, окрім першої.

Підприємці, що бажають підготуватися завчасно до дії законів про РРО, можуть використовувати будь-який представлений на ринку програмний РРО в залежності від своїх фінансових можливостей та функціональних потреб, або скористатися безкоштовним програмним рішенням, яке розміщено на вебсайті ДПС України у банері «Програмні РРО» за наступним посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.

 

        4.Доопрацювання розрахункових документів РРО

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що Наказами Міністерства фінансів України від 18.06.2020 № 306 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» (далі – наказ № 306) та від 18.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів» (далі – наказ № 329) було внесено зміни до Положення про форму і зміст розрахункових документів.

Зазначені зміни стосуються реквізитів фіскальних касових чеків на товари (послуги), що створюються та друкуються реєстраторами розрахункових операцій та програмними реєстраторами розрахункових операцій.

Отже, до 01.08.2021 реєстратори розрахункових операцій (РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення яких перебували у Державному реєстрі РРО до набуття чинності Наказу № 306, проте не перебували на обліку у органах ДПС, обов’язково мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) для можливості виконання вимог щодо форми і змісту розрахункових документів/електронних розрахункових документів, які формують РРО.

РРО мають бути доопрацьовані для можливості відображення у касових чеках:

- найменування суб’єкта господарювання;

- заокруглення суми до сплати;

- зазначення валюти операції;

- найменування платіжної системи.

В зв’язку з прийняттям Наказу № 329 до 01 жовтня 2021 року РРО мають бути доопрацьовані для можливості відображення у касових чеках:

- значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.

Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/479639.html.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.

 

       5.Земельний податок: ділянки, які не підлягають оподаткуванню

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що перелік земельних ділянок, які не підлягають оподаткуванню земельним податком, наведено у ст. 283 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Так, земельний податок не сплачується за:

– сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов’язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства (п. п. 283.1.1 п. 283.1 ст. 283 Кодексу);

– землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння (п. п. 283.1.2 п. 283.1 ст. 283 Кодексу);

– земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур (п. п. 283.1.3 п. 283.1 ст. 283 Кодексу);

– землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування – землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв’язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:

  • паралельні об’їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з’їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;

  • майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі (п. п. 283.1.4 п. 283.1 ст. 283 Кодексу);

– земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень (п. п. 283.1.5 п. 283.1 ст. 283 Кодексу);

– земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв (п. п. 283.1.6 п. 283.1 ст. 283 Кодексу);

– земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі (п. п. 283.1.7 п. 283.1 ст. 283 Кодексу);

– земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку (п. п. 283.1.8 п. 283.1 ст. 283 Кодексу).

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.

 

        6.ПДВ: повернення помилково сплачених коштів

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області повідомляє, що згідно з п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному п. 200 прим. 1.5 ст. 200 прим. 1 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку (абзац перший п. 43.4 прим. 1 ст. 43 ПКУ).

Згідно з п. 43.5 ст. 43 ПКУ контролюючий орган не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

У разі якщо повернення сум податку на доходи фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу, відповідне повідомлення надсилається контролюючим органом до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення шістдесятиденного строку з дня отримання відповідної податкової декларації.

     На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п’яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

     Пунктом 43.6 ст. 43 ПКУ визначено, що повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.

 

         7.На Донеччині викрито факт нанесення збитків державній установі на 19,7 млн гривень

Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, Головного управління ДПС у Донецькій області спільно із Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Донецькій області  встановлено факти нанесення збитків державній установі – міській раді протягом 2017-2021 років на суму 19,7 млн гривень.

В ході аналітичного дослідження податківцями Донеччини було встановлено факти перерахування міською радою коштів на адресу генпідрядника, який, в свою чергу, здійснював придбання товарно-матеріальних цінностей за ланцюгом постачання у низки підприємств, у яких не простежується походження товару за ланцюгом постачання. Крім цього, товарно-матеріальні цінності, у яких встановлено походження за ланцюгом, включались до актів виконаних робіт за ціною, що перевищує придбання від виробників або імпортерів, завдяки ряду підконтрольних компаній, які здійснювали штучне збільшення вартості придбаних ТМЦ. Таким чином, вартість виконаних робіт необґрунтовано була збільшена у декілька разів, а сума нанесених збитків міській раді склала 19,7 млн гривень.

Матеріали долучено до кримінального провадження за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191 Кримінального процесуального кодексу України. На даний час проводиться досудове розслідування Слідчим управлінням ГУ Національної поліції у Донецькій області.

 

         8.Донеччина: 76 матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень передано до правоохоронних органів з початку 2021 року

 У січні-червні поточного року за результатами дослідження діяльності суб’єктів господарювання Донеччини управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, Головного управління ДПС у Донецькій області підготовлено та передано до правоохоронних органів для прийняття рішення згідно з Кримінальним процесуальним кодексом України 76 матеріалів, за якими сума виявлених легалізованих доходів склала 5,6 млрд грн та встановлено збитків на суму 8,1 млрд гривень.

Більше 14% від усіх виявлених правопорушень – це порушення у сфері державних закупівель. Так, з початку року управлінням вже складено 11 матеріалів щодо порушень в цій сфері на суму 554 млн грн, всі матеріали було приєднано до кримінальних проваджень.

В результаті розгляду всіх переданих матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень, що були спрямовані до правоохоронних органів, 65 матеріалів  вже приєднано до кримінальних проваджень. Крім того, порушено і обліковано в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 4 кримінальні правопорушення.

 

         9.Донеччина: надходження до державного бюджету склали 7 мільярдів гривень

 За результатами роботи протягом першого півріччя 2021 року фахівцями податкової служби Донецької області забезпечено надходження до Державного бюджету України у сумі 7 млрд гривень, що на 58%, або на 2,6 млрд грн більше за торішні показники.

За територіальною приналежністю найбільші надходження до державного бюджету належать м. Маріуполю, а саме, майже 1,5 млрд грн, або більше 21% від усіх надходжень по області, по 0,6 млрд грн надійшло від платників  податків міст Покровськ та Краматорськ.

Лідерами серед основних джерел формування державного бюджету на Донеччині традиційно залишаються:

- податок на прибуток підприємств – 2,7 млрд грн (39%);

- податок на доходи фізичних осіб – 1,8 млрд грн (26%);

- податок на додану вартість – 1,7 млрд грн (24%).

Запорукою стабільних надходжень податкових платежів і зборів є злагоджена та конструктивна робота спеціалістів податкових органів Донецької області, а також усвідомлення бізнесом важливості своєчасної сплати всіх належних платежів.

         10.Податковою Донеччини викрито схему незаконного продажу сільгосппродукції за межи митної території України на 22 млн грн

Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, Головного управління ДПС у Донецькій області встановлено факти щодо незаконної реалізації сільськогосподарської продукції за межи митної території України. 

В ході аналітичного дослідження співробітниками Головного управління ДПС у Донецькій області спільно з Прокуратурою Донецької області і  Головним управлінням ДФС у Донецькій області виявлено та задокументовано вивезення за межі митної території України сільськогосподарської продукції, походження якої не встановлено, підприємством, що має ознаки фіктивності, без сплати будь-яких податків та повернення валютної виручки. Сума легалізованих коштів склала понад 22 млн грн, а ймовірні збитки за рахунок неподання податкової звітності з податку на прибуток склали 4,0 млн гривень.

За даними матеріалами в Єдиному реєстрі досудових розслідувань зареєстровано кримінальне провадження за ст. 205-1, ст. 209, ч. 1 ст.212, ч. 1       ст. 366 Кримінального процесуального кодексу України.

        11. До уваги платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України!

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що відповідно до п.п. 254.5.3 п. 254.5 ст. 254 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники рентної плати, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, сплачують рентну плату починаючи з дати видачі ліцензії.

У разі продовження терміну дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України рентна плата сплачується з початку терміну дії продовженої ліцензії.

Інші платники рентної плати сплачують рентну плату починаючи з дати видачі дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв. Сплата рентної плати здійснюється платниками рентної плати з дати видачі першого дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою в даній смузі радіочастот у відповідному регіоні незалежно від загальної кількості дозволів, наданих платнику рентної плати в такій смузі радіочастот у певному регіоні, крім випадків, коли наступні дозволи на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, видані на пристрої, потужність яких передбачає застосування іншої, ніж у попередніх дозволах, ставки рентної плати.

Базовий податковий (звітний) період, зокрема для рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України дорівнює календарному місяцю.

Платники рентної плати подають до контролюючих органів копії ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензій на мовлення та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв у місячний строк після їх видачі.

Об’єктом оподаткування рентною платою за користування радіочастотним ресурсом України є ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою для технологічних користувачів та користувачів, які користуються радіочастотним ресурсом для розповсюдження телерадіопрограм.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.