Легалізація зайнятості-вимога сьогодення

Служба зайнятості долучається до інформаційної кампанії наших соціальних партнерів з Держпраці, Пенсійного Фонду, Державної фіскальної служби та в котрий раз наголошує роботодавцям, що легалізація праці та легалізація заробітної плати є вимогою сьогодення.

166

Незважаючи на проведені роз’яснювальні заходи фахівців служби зайнятості сумісно з представниками Держпраці та вимоги діючого законодавства - оформлення найманих працівників належним чином є проблемою. Нажаль, ще багато роботодавців малого та середнього бізнесу не укладають трудові договори з найманими працівниками з метою отримання максимального прибутку, тим самим, позбавляючи свого працівника права на основну та додаткову відпустку, на оплату лікарняного, на отримання допомоги по безробіттю, на пенсійне забезпечення та інших соціальних гарантій.

Серед багатьох роботодавців простежується практика наймання на роботу працівників з випробувальним терміном. При цьому не слід забувати, що випробувальний термін згідно чинного законодавства може бути застосований роботодавцем тільки після офіційного працевлаштування найманої особи.

Умова про випробування повинна бути обумовлена в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу. На період випробування на працівників також поширюється законодавство про працю.

Небезпека «тіньової» заробітної плати «в конвертах» полягає не тільки у тому, що бюджет недоотримує кошти, а особливо в тому, що люди не матимуть змоги отримати пенсію, яка відповідає рівню їх реальної заробітної плати.

Таким чином, працівники, пам’ятайте, що погоджуючись на «тіньову» зайнятість, вас можуть очікувати ризики пов’язані з захистом своїх трудових прав у разі скрутних життєвих обставин.

Додатково Селидівський міський центр зайнятості інформує, що Уряд з 1 вересня дозволив проведення інспекційних перевірок у роботодавців, які мають найвищий ризик застосування незадекларованої праці. Держпраця перевірятиме роботодавців, у яких обсяг наданих послуг не відповідає фактичній чисельності найманих працівників, у яких відбулось зменшення кількості найманих працівників під час карантину та відсутня позитивна динаміка працевлаштування після пом’якшення карантинних заходів, а також тих, які приховують трудові відносини, замінюючи їх іншими видами цивільних або господарських відносин.