ВЕРИФІКАЦІЯ ДАНИХ. ПРО ЩО ПОТРІБНО ПОВІДОМЛЯТИ ПЕНСІЙНИЙ ФОНД

Селидовським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області  проводиться верифікація особистих даних отримувачів пенсій, які містяться в електронних пенсійних справах.

Простіше кажучи, верифікація – це порівняння інформації, отриманої від пенсіонерів та даними усіх можливих інформаційних систем, реєстрів, баз даних.

Підставою проведення такої перевірки є Закон України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, а саме стаття 16, відповідно до якої застрахована особа зобов’язана повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду про зміну даних, що вносяться до її персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, протягом 10 днів з моменту їх виникнення.

Також, статтю 49 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» доповнено частиною третьою згідно із Законом  від 03.12.2019 № 324-IX, а саме визначено, що у разі виявлення недостовірних даних у документах та відомостях, на підставі яких було встановлено та/або здійснюється виплата пенсії, рішенням територіального органу Пенсійного фонду України розмір та підстави для виплати пенсії переглядаються відповідно до цього Закону без урахування таких даних.

З огляду на вищезазначене, отримувачі пенсії, у разі виникнення таких обставин повинні повідомити та надати оригінали та копії таких документів:

  • у разі отримання нового зразка паспорту громадянина України — ІД картка;
  • у разі отримання нового паспорту у разі викрадення або втрати старого;
  • у разі зміни Прізвища, Ім’я та По-батькові (надається новий паспорт громадянина України, свідоцтво про шлюб або інший документ на підставі чого відбулися зміни);
  • у разі зміни місця реєстрації (прописки) або при знятті з реєстрації.

Несвоєчасне надання коректних даних або інформації про особисті зміни – це підстави до призупинення виплати пенсії до з’ясування обставин та встановлення підстав для її поновлення.

Додатково повідомляємо, що необхідно також повідомляти органи Пенсійного фонду в наступних випадках:

  • у разі зарахування або звільнення з роботи – надається трудова книжка та її копія, а також заповнюється бланк заяви щодо перерахунку пенсії;
  • для отримувачів пенсії по втраті годувальника, яким виповнилося 18 років також необхідно звернутися до органів Пенсійного фонду з оригіналами та копіями Паспорту громадянина України та карткою платника податків щодо переведення виплати пенсії на своє ім’я.

Повідомити про зміну паспортних даних можливо, скориставшись:

  1. Онлайн-сервісами вебпорталу Пенсійного фонду України. Для цього необхідно:
  • авторизуватися в особистому кабінеті вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) у зручний спосіб: з використанням кваліфікованого електронного підпису або інтегрованої системи GOV-ID;
  • У розділі «Щодо пенсійного забезпечення» обрати опцію «внесення змін до пенсійної справи»;
  • Вибрати категорію «Заява про зміну особистих даних пенсіонера (у разі зміни ПІБ та/або паспортних даних). Заповнити необхідні реквізити, сформувати заяву, прикріпивши  відповідні скановані документи та натиснути «Відправити до ПФУ».
  1. Або особисто, звернувшись до Селидовського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області.

58

Звертаємо увагу!

Несвоєчасне надання даних про особисті зміни – це ухилення від виконання обов’язків, визначених чинним законодавством. 

За отриманням практичної та методичної допомоги звертайтеся за номером «Гарячої лінії» (06237)7-22-95, (06237)3-44-78